Şanlıurfalı genç, YKS'de etkili olan OBP sistemini yargıya taşıdı
Şanlıurfa'nın Suruç ilçesinde yaşayan Abdullah Güner, üniversiteye girişte kullanılan Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) sisteminin adaletsizliğe neden olduğunu savunarak yargıya başvurdu.
Suruç ilçesinde yaşayan Abdullah Güner, üniversiteye girişte kullanılan Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) sisteminin adaletsizliğe yol açtığını savunarak yargıya başvurdu.
Güner, açtığı davanın yalnızca kendi adına değil, benzer mağduriyet yaşadığını düşündüğü binlerce öğrenci adına olduğunu söyledi.
2024 yılında Suruç 11 Nisan Anadolu İmam Hatip Lisesi'nden mezun olan Abdullah Güner, bu yıl üçüncü kez Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) girdiğini belirterek, üniversite yerleştirmelerinde etkili olan Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) sistemine karşı hukuki mücadele başlattığını açıkladı.
OBP uygulamasının öğrenciler arasında fırsat eşitliğini zedelediğini savunan Güner, özellikle bazı özel okullarda notların yüksek tutulduğu yönündeki tartışmaların uzun süredir gündemde olduğunu ifade etti. Bu durumun sınava hazırlanan öğrenciler arasında haksız rekabete yol açtığını öne süren Güner, sistemin yeniden değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.
"Adalet arayışı için dava açtım"
Şanlıurfa İdare Mahkemesi aracılığıyla Ankara İdare Mahkemesi'ne başvurduğunu belirten Güner, adli yardım talebiyle OBP sisteminin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle dava açtığını söyledi.
Güner açıklamasında, "Bu yıl YKS'ye üçüncü kez girdim. Binlerce öğrencinin OBP nedeniyle mağdur olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle hem kendim hem de benim gibi düşünen gençler adına hukuki süreç başlattım. Açtığım dava sadece şahsi bir dava değil, eğitimde fırsat eşitliği talep eden öğrencilerin sesi olmayı amaçlıyor." ifadelerini kullandı.
"Sürecin takipçisi olacağım"
Eğitim sisteminde adaletin sağlanması gerektiğini savunan Güner, öğrenci ve velilere de çağrıda bulunarak konuya ilişkin duyarlılık gösterilmesini istedi.
Hukuki mücadeleyi sonuna kadar sürdüreceğini belirten Güner, "Mahkemeden olumsuz bir karar çıkması halinde yasal haklarımı kullanmaya devam edeceğim. Bu sürecin sonuna kadar takipçisi olacağım." dedi. (İLKHA)